Hírek
2016. Szeptember 16. 11:24, péntek |
Belföld
Forrás: mti
Megállt a kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek térnyerése

Megállt a kereskedelmi márkás árucikkek évek óta tartó térnyerése az élelmiszer-kiskereskedelemben az idei első fél évben;
a saját márkás termékek forgalma ugyanúgy 3,0 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, mint a gyártói márkás árucikkeké, a háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a saját márkák bevétele pedig 7,2 százalékkal emelkedett, míg a gyártói márkáké 10,1 százalékkal - közölte a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön.
A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket.
Az élelmiszerek esetében az első fél év mintegy 778 milliárd forintos hazai bolti forgalmából a láncok saját márkái 28 százalékkal részesedtek, ami 218 milliárd forintot jelent.
A háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a 186 milliárd forint fél évi bevételből 19 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, azaz 35 milliárd forint.
A gyártói márkák hazai piaci pozíciója javult, mert a gyártó vállalatok szélesítették kínálatukat olcsóbb árucikkekkel, emellett termékeiket árengedményes akcióban is kínálják, illetve a diszkont láncok választékukban feladják saját márkáik jelentős túlsúlyát - írja közleményében a Nielsen.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Augusztus 07. 08:01, csütörtök | Belföld
Visit Hungary: csaknem 100 ezer vendéget fogadtak a fővárosi szállodák a Forma–1 versenyhétvégén
Az idei Forma–1 versenyhétvégén a fővárosi szállodák majdnem 100 ezer vendéget fogadtak, kihasználtságuk meghaladta a 86 százalékot.
2025. Augusztus 07. 07:55, csütörtök | Belföld
Iparvédelmi és munkahelyvédelmi akciótervet dolgoz ki a kormány
Elkezdte a konzultációkat a külgazdasági és külügyminiszter azokkal a nagy cégekkel, amelyeket az Európai Unió és az Egyesült Államok között létrejött kereskedelmi megállapodás érint